דובאי היא בין חמש הערים הטובות ביותר בעולם למגורי זרים

דובאי קבעה עוד שיא עולמי אחד – היא התגלתה בין חמש הערים הטובות ביותר בעולם לדיור גולים, על פי רשימת הדירוג האחרונה. עיר הבירה הנורבגית אוסלו, בירת גרמניה ברלין, העיר הספרדית ברצלונה וליסבון הן הערים הנוספות מבין הערים הזולות ביותר עבור זרים, כאשר בירת פורטוגל נמצאת בראש הרשימה, על פי הדירוג החדש של Colife, שירות השכרה עולמי של דירות מגורים זולות.

הדירוג מבוסס על מספר גורמים כמו שינויים בשוקי הנדל"ן של ערים בעלות סביבה עסקית אטרקטיבית עבור זרים. מחקרים עולמיים נרחבים כגון Ease of Doing Business Index של הבנק העולמי, דוח Global Startup Ecosystem Index מאת StartupBlink, המפה המקיפה ביותר בעולם ומרכז המחקר האקולוגי של סטארט-אפים, ו-Worldwide Work-Life Balance Index מאת Forbes Advisor הם הגורמים הנוספים לדירוג המשובח.

הדירוג מניח משמעות נוספת על רקע הזינוק בנוודיות הדיגיטלית – המגמה של עובדים מרוחקים הנוסעים ועובדים בו זמנית, מבקרים במקומות ברחבי העולם ועובדים מחופים, בתי קפה וחללי עבודה משותפים.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי Instant Offices העריך שיותר מ-35 מיליון אנשים ברחבי העולם עובדים כעת מרחוק ומטיילים ברחבי העולם, והמגמה העולה החלה להשפיע על המדיניות וקבלת ההחלטות של חברות וממשלות, כאשר מדינות כמו איחוד האמירויות מציעות טווח ארוך במיוחד. תוכניות אשרת שהייה לתקופה, תיקון חוקי הגירה והרחבת היצע המוצרים/שירותים שלהם כדי למשוך יותר אנשים זרים למדינה.

"הניתוח של קהל היעד שלנו התייחס לאנשים עם הכנסה מעל הממוצע שמעריכים את זמנם ואיכות חייהם", אמרה אילנארה מוזפיארובה, מנכ"לית Colife. "המחקר כלל גם אנשים שמעדיפים להאציל משימות ביתיות ולהימנע מהטרחה של נסיעה יומית של שעתיים", אמרה מוזאפיארובה.

דובאי משיגה ציונים בחזיתות רבות עבור זרים

דובאי מציעה מספר יתרונות לזרים, והיא גם משתלמת יותר מערים גדולות כמו לונדון וניו יורק. "לדוגמה, שירות Colife מציע דירות מסוגננות באזורים פופולריים של דובאי כמו דובאי מרינה, ביזנס ביי, אל פורג'אן ו-JLT, החל מ-1,800 דולר לחודש ללא עמלות מתווך או פיקדון", אמרה מוזאפיארובה. מחיר ההשכרה כולל שירות 24/7, אינטרנט אלחוטי מהיר, תשלום חשבונות ושירותי ניקיון.

"זו עיר קוסמופוליטית עם כלכלה מפותחת ורמת חיים גבוהה, וגם בית למשרדים של חברות בינלאומיות גדולות רבות, כולל מיקרוסופט, גוגל, נוקיה, אמזון, פרוקטר אנד גמבל ונסטלה", נכתב במחקר.

"כאשר יותר מ-80 אחוז מאוכלוסיית העיר הם זרים, לכן אנגלית מדוברת ברבים, והשירותים והמידע נגישים בקלות באנגלית, מה שהופך את דובאי למקום נוח לזרים, במיוחד בנוגע להסתגלות לשפה", נכתב במחקר של Colife.

ליסבון מדורגת גבוה על עלויות מחיה נמוכות יותר, ברלין על סביבה יצירתית, אוסלו על ביטוח לאומי

בדירוג Colife נאמר כי ליסבון נמצאת בראש רשימת העיר של נוודים דיגיטליים בשל יוקר המחיה הנמוך שלה, האקלים הטוב והמקומיים הידידותיים.

דירה קטנה עם חדר שינה אחד במרכז העיר ניתן לשכור תמורת כ-870-980 דולר (800-900 אירו), בעוד התשתית המפותחת של העיר של חללי עבודה משותפים, ושפע של "מקומות שלישיים" כמו בתי קפה וספריות מספקות שפע הזדמנויות לנוודים להישאר מחוברים, פרודוקטיביים ומשעשעים, נאמר.

ברצלונה הפכה לאחרונה ליעד אטרקטיבי מאוד עבור עובדים מרוחקים הודות לאשרת נוודים דיגיטלית חדשה עליה הכריזה ספרד בתחילת 2023. דירת חדר שינה אחד במרכז העיר מוערכת בעלות של בין 980 ל-1,300 דולר (900 יורו ו €1200) חודשי.

ברלין, הבירה היצירתית של גרמניה, הפכה לאבן שואבת למומחים זרים מוכשרים בחידושים טכניים, תעשיות יצירתיות ומדע, ועוזרת להם לבנות קריירות משגשגות, בעוד שאוסלו מועדפת על זרים בגלל הביטחון הסוציאלי הגבוה שלה, הגישה לעולם- חינוך כיתתי, ואיזון בריא בין עבודה לחיים.

שכר הדירה עבור דירת חדר אחד במרכז העיר ברלין נע בין 1,091 ל-1,418 דולר (1,000 עד 1,300 אירו), בעוד שבבירה הנורבגית שכר הדירה מוערך בסביבות 1,300-1,528 דולר (1,200-1,400 אירו) לחודש.

"מגמה זו של נוודות דיגיטלית משפיעה על כל התחומים – משירותי הזמנת מקומות לינה ועד למגזר הגיוס", אמרה מוזאפיארובה.

לדבריה, Colife היא אחת החברות המספקות את המגמה ההולכת וגוברת של נוודות דיגיטלית על ידי הצעת דירות מסוגננות ביעדים פופולריים לזרים, כמו גם סיוע קונסיירז' 24/7 ומגוון אירועים קהילתיים והזדמנויות נטוורקינג.

לחברה שבסיסה בדובאי יש כיום כמה מאות דירות בדובאי ואיסטנבול, והיא אמורה להיכנס לשווקים חדשים עד סוף 2023.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *